Pataki Coaching Kft.

Pataki Coaching Kft.

Kellemetlenből kellemes

2017. november 29. - Nóra Pataki

 Vannak dolgok mindannyiunk életében, melyeket  nem szívesen, vonakodva esetleg már undorral, félelemmel  teszünk.Mégis meg kell tennünk "muszájból".Gondolok itt a havi könyvelőlátogatásra, postára járásra , egyéb ügyintézésre. Észrevetted magadon, hogy a kellemetlen tevékenységeket a végsőkig halogatod? Hát én észrevettem magamon...Vannak helyzetek, dolgok amik kellemetlenséggel töltenek el, és ezeket amíg lehet, addig halogattam. Persze közben rettenetes szorongás lett rajtam úrrá, lelkiismeret furdalás, ami ráment a magabiztosságomra is.Eszembe jutottak a korábbi rossz tapasztalataim, amik hatással voltak a jelenre, például: nem akarok a bankba menni, mert a múltkor is 20 percet kellett sorban állom, mégsem sikerült elintézni, amiért mentem, vagy: a postán türelmetlenül beszélt velem a az ügyintéző hölgy... És még sorolhatnám. Szóval, ha így érzel, én teljes mértékben megértelek. 

sorban_allas.jpg

Na, de ebből elég! - gondoltam egyszer merészen.Mégis mit tehetnék, hogyan nézzek szembe a félelmeimmel? Hogyan tehetném élvezetessé ezeket a nem túl vonzó feladatokat? Hogyan élvezzem a sorban állást az OTP-ben, vagy a Postán? Hogyan tartsam rendbe az utált számlákat , hogy ne kallódjanak el a rumlis íróasztalfiókomban? 

Kérem szépen ezeket a megoldásokat találtam: 

1. Sorban állás, fáradalmas  ügyintézés, türelmetlen ügyintézőkkel: Hatékony időbeosztás, azaz idegeskedés helyett feladatok intézése, pl.: A sorban állás kiváló alkalom e-mailek olvasására, és megválaszolására. Türelmetlen az ügyintéző? Légy vele kiemelten kedves, adj hangot együttérzésednek. Pl.: "Megértem hogy fáradt, és csodálom amiért ilyen jól bírja , és profin elintéz mindent. Köszönöm! " Vagy dicsérj meg rajta valamit, ami tetszik Neked. Pl.:Hölgyem, Önnek gyönyörű a fülbevalója! "- Kipróbáltam, működött!

2. Adóbevallással járó macerák, számlák összegyűjtése: A könyvelőhöz járás szerencsére nem az utált feladatok közé tartozik az életembe, mert Hajni, a könyvelőm az első pillanattól kezdve levett a lábamról az empatikus, és szeretetteljes hozzáállásával, több évtizedes szakmai tapasztalatával. Ennek ellenére nekem sem tartozik kedvenc szavaim közé a NAV, és az adóbevallás. A havi konzultációnk élvezetesebbé tevése érdekében rendszeresen nassolunk édességet. A csokoládé valóban jó hatással van az emberre. :)

A számlagyűjtésre pedig egy új módszert találtam ki. Vettem egy gyönyörű, csillogó ajándékdobozt, (szép masnival a tetején) amibe szívesen kapnék ajándékot, úgyhogy  ezentúl ebbe pakolom a számlákat. Sokkal szívesebben nyitom ki . :)

untitled_collage.jpg

 

Bízom benne, hogy ezek az ötletek , bár apró dolgok, segítenek Neked is. Főleg ebben a nagy karácsonyi hajszában, év végi rohanásban! 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pataki-coaching.blog.hu/api/trackback/id/tr1013115306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása